Tur eller skicklighet.

Nu sitter det teckningar i hela lägenheten, bl.a en  gris... han ligger på silverfat med äpple i munnen. Men han lever så ni kan vara lugna. Det finns även en ren som hatar julen som ida har gjort. m.m
Idag har vi gjort massa djur, jag gojrde en fin ren och en ful ängel/fågel. Det skulle bli en fågel men den fick utvecklas till ängel p.g.a brist på trovärdighet som fågel.  Dessa gjorde av piprensare. Tråkigt nog är allt vita. Men jag ser det som en bra sak, för om någon kommer och inte kan se vad de är, så är det lättare att låtsas att de gissar rätt, även om de gissar helt fel och man måste skämmas för att man är så dålig så att de inte kan se vad det är man har gjort för vacker kreation. Men är inte elefanten blå kan den lika gärna vara en älg. Skitbra.
Just nu sitter  här även en Christofer som övar på att slå sexor. Idag gick vi nämligen över till att spela yatzi när han förlorade i Uno för mycket. Men då förlorade han 3 ggr i rad direkt, vilket resluterade i att han nästan började gråta.
På riktigt.
Så nu har han bestämt sig för att inte gå och lägga sig utan sitta uppe hela natten och öva på att slå sexor. Vilket jag tycke är roligt. För när det är jag som slår är det enbart tur. Men när det gäller honom kan han alltså öva upp sig och det beror då på teknik?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0